Powerlifting Day


VITAFLEX Powerlifting Day
2019. szeptember 28.


Női, férfi felhúzó és fekvenyomó verseny

  • Helyszín: „B” CSARNOK – ANGYALFÖLDI SPORTKÖZPONT
  • Cím: Budapest, XIII., Rozsnyay utca 4. 1139
  • Versenyigazgató: Mészáros László (06-30-437-0809)
  • Bírók: A Magyar Professzionális Erőemelő Liga hivatalos versenybírói
  • Résztvevők: A versenyen bárki részt vehet, mindenféle megkötés nélkül.
  • Nevezési határidő: Nevezni előzetes nevezéssel folyamatosan lehet. Az online nevezési
    lehetőség megtalálható a www.powerlifting.hu weblapunkon, a „Versenyek/eredmények”
    címszó alatt. Az előzetes online nevezés kötelező! Határidő: szeptember 26.
  • Nevezési díj: 5000 Ft, melyet a helyszínen kell kifizetni.


Súlycsoportok:

  • Női: -44, -48, -52, -56, -60, -67,5, -75, -82.5, -90, +90 kg
  • Férfi: -52, -56, -60, -67,5, -75, -82.5, -90, -100, -110, -125, -140, +140 kg
  • Korcsoportok:
    - Ifjúsági (14-20. életév)
    - Junior (20-tól 24. életévet betöltött versenyző)
    - Felnőtt – Open, nyílt kategória
    - Master I. (40-49. betöltött életév)
    - Master II. (50-59. betöltött életév)
    - Master III. (60-69. betöltött életév)
    - Master IV. (70-79. betöltött életév)
    - Master V. (80 év felett)


Díjazás:

  • Minden indulónak oklevél, póló, ajándék-csomag! Súly- és korcsoportonként 1-3.
    helyezetteknek érem.
  • Abszolút: Férfi ifi, junior egyben; Open, Masters és Nők egyben. Első 3. helyezett: táplálék-
    kiegészítő csomag.

 

Versenyruházat:

  • Combhoz simuló rövidnadrág vagy kantáros nadrág, cipő, zokni, rövid ujjú póló (nem
    ujjatlan), öv, fekvenyomásnál csuklóbandázs, felhúzásnál térdgumi megengedett.
    A felhúzásnál térdzokni kötelező!

 

Verseny menete

  • Mérlegelés: 2019. szeptember 27. 18.00-20.00 óráig!!!!!
  • 2019. szeptember 28. 7.00 – 9.30 összes női, férfi ifjúsági, junior férfi open és masters felhúzók
  • 2019. szeptember 28. 10.30 - 12.00 összes női, férfi ifjúsági, junior férfi open és masters fekvenyomók
  • A verseny 10.00-kor kezdődik.

A pontos csoportbeosztások a mérlegelés után kerülnek kihirdetésre!

A felhúzás rövid leírása

  1. A rúd a versenyző lába előtt vízszintesen fekszik, akinek a rudat tetszés
    szerint meg kell fognia két kézzel és fel kell emelnie, míg egyenesen áll. A rúd
    megállhat, azonban lefelé nem mozdulhat.
  2. A versenyző a dobogó elülső, nézőtéri oldala felé néz.
  3. A felhúzás végén a térdeknek ki kell egyenesedniük, a versenyző
    felegyenesedve áll.
  4. A vezetőbírói jel a kéz lefelé irányuló mozgásából és a hangos "DOWN" vagy
    "LE" vezényszóból áll. A jelet csak akkor szabad megadni, ha a versenyző a
    rudat mozdulatlanul tartja, és láthatóan elérte a végső pozíciót.
  5. A rúd minden megemelése vagy annak szándékos kísérlete fogáskísérletnek
    számít.


Érvénytelen felhúzás okai

  1. A rúd bármilyen lefelé irányuló mozgása esetén, mielőtt eléri a végső
    pozíciót.
  2. A versenyző nem áll kiegyenesedve.
  3. Nem egyenesíti ki a térdeit a gyakorlat befejeztével.
  4. Megtámasztani a rudat a combon a gyakorlat végrehajtása során. A
    megtámasztás alatt azt értjük, hogy a versenyző olyan testhelyzetet vesz fel,
    amelyet nem tudna megtartani a rúd és a tárcsák ellensúlyozó hatása nélkül.
  5. A lábfejet elmozdítani előre, hátra, oldalra, amely lépésnek vagy botlásnak
    vehető.
  6. Leereszteni a rudat a vezetőbíró jelzése előtt.
  7. Megengedni, hogy a rúd úgy érjen vissza a dobogóra, hogy nem tartják
    kontrol alatt mindkét kézzel a rudat.


A fekvenyomás rövid leírása

  1. A versenyzőnek a hátán kell feküdnie, vállainak és fenekének érintenie kell a pad
    lapos felületét. A lábaknak szilárdan érinteniük kell a padlót. A fej helyzete
    választható.
  2. A maximális fogásszélesség 81 cm. A rúdon a jelölést a mutatóujjnak takarnia kell.
    A rudat a hüvelykujjal is át kell fogni.
  3. A versenyző lába alá magasítót kérhet.
  4. A versenyző kérhet a súly beadásához segítséget.
  5. Amikor a versenyző segítséggel vagy anélkül kiemelte a villából a rudat, és
    stabilan tartja, a START vezényszóra megkezdi a súly leengedését.
  6. Mikor a rúd megáll a mellkason, a bíró PRESS vezényszóval megadja a jelet a
    nyomásra. A vezényszó elhangzása után a versenyző a testhelyzetén már nem
    változtathat.
  7. Mikor a versenyző kinyomta a súlyzót, a rúd a kiindulási pontjára került, a bíró LE
    vezényszavára visszahelyezi a villába.

 

Érvénytelen fekvenyomás okai

  1. A gyakorlat megkezdésekor, nyomásnál, vagy befejezése után a vezetőbíró jelének meg
    nem várása esetén.
  2. A nyomás során a választott testhelyzet bármely megváltoztatása, amitől a fenék
    felemelkedik a padról, vagy a kezek oldalirányú elmozdítása a rúdon a vezetőbíró
    vezényszavai között. A lábak bármely túlzott mozgása vagy támasztásuk megváltoztatása a
    szigorúan vett gyakorlat ideje alatt.
  3. Pattintani a rudat a mellkason.
  4. Engedni, hogy a rúd a vezetőbíró jelszava után a mellkasba süllyedjen.
  5. A nyomás közben vagy a gyakorlat befejeztével a kar jelentősen egyenetlen
    kiegyenesítése.
  6. A rúd bármely lefelé irányuló mozgása a kinyomás közben.
  7. A vezetőbíró vezényszavai között eltelt időben a lapozók hozzáérnek a rúdhoz.
  8. A pad vagy a pad lábainak a versenyző általi bármely érintése esetén.

Ezüst fokozatú támogató